Ekonomi

İç pazardaki canlılık beyaz eşyada büyümeyi getirecek

İSTANBUL (İGFA) –Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), iç pazardaki canlılığı destekleyecek uygulamaların ihracatta da büyümeyi beraberinde getireceğini öngörüyor.

İç piyasada kredi kartı taksit sayısının artırılması, kredi faiz ve komite oranlarının düşürülmesi gibi iyileştirmeler beklenirken, AB ile yakın ilişkilerin getireceği mevzuat uyumları da Türkiye’nin ihracatta rekabet gücünü artıracak. TÜRKBESD, iç pazar ve ihracatta istikrarın, sanayi ve istihdam hacminin korunmasına yönelik kararlılığını da yineliyor.

Düzenlediği basın toplantısında şubenin 2023 yılının ilk 9 aylık sonuçlarını değerlendirdi. İthalatçı ve ithalatçılardan oluşan yerli ve yabancı üye firmalarıyla Türkiye’de beyaz eşya ve küçük ev aletleri sektörünün %90’ını temsil eden TÜRKBESD üreticiler (Arçelik, BSH, Dyson, Electrolux, Groupe SEB, Haier Europe, LG, Miele, Vestel) tarafından paylaşılan bilgiye göre 2023 yılının ilk 9 ayında 6 ana ürünün yurt içi satışları geçen aynı döneme göre arttı yıl. TÜRKBESD üyesi firmaların ihracatı bu dönemde azaldı. Yılın ilk 9 ayında altı ana ürünün ihracat ve yurt içi satışlarından oluşan toplam satışlar yaklaşık 24 milyon adet olarak gerçekleşerek geçen yılın ilk 9 ayına göre %4 oranında düşüş gösterdi. Üretim de bir önceki döneme göre yüzde 1 azaldı.

TÜRKBESD Lideri Gökhan Sığın, beyaz eşya sektörünün küresel konjonktür nedeniyle ihracatta daralmayla karşı karşıya kaldığı bu dönemde üretim hacmini ve istihdamı korumak için çaba sarf ettiklerini belirterek, konuşmasında şu sözlere yer verdi: “Türkiye, 2028 yılı için 400 milyar dolarlık ihracat hedefi belirledik. Biz de beyaz eşya departmanı olarak bu hedefe değerli bir katkı sağlayacağımıza inanıyoruz. Yeşil ve dijital dönüşüme de odaklanan yeni Orta Vadeli Plan’da yer alan düzenleme ve teşvikleri de memnuniyetle karşıladık. Ülkemizin kalkınması için gerekli olan yeşil dönüşümün teşvik edilmesi ve kaynakların sanayiye kazandırılması rekabet gücümüzü güçlendirecektir. Şirket olarak zaten gelişmiş ülke pazarlarına uygun ürünler üretiyoruz, yeşil dönüşüm ve dijital dönüşüm süreçlerini AB ile eş zamanlı yürütmek için büyük çaba harcıyoruz, Ar-Ge gücümüz bizi dünyanın ikinci büyük üreticisi konumuna getirdi Bu çabaların devam etmesi ihracat amacına da katkı sağlayacaktır. Beyaz eşya sektöründe hacim aynı zamanda istihdam anlamına da geliyor. Büyüme devam ettiği sürece istihdam da korunacaktır. Üretim hacmimizi ve istihdamımızı korumak için ülkemize katma değer sağlamaya devam ediyoruz” dedi.

TÜRKBESD Lideri Gökhan Sığın, Türk beyaz eşya sektörünün 1950’li yıllarda montaj sanayi ile başlayan serüveninin artık küresel ölçekte rekabet edebilir hale geldiğine dikkat çekerek, Türkiye’nin Avrupa’nın en büyük, dünyanın ise ikinci büyük üretim üssü olduğuna dikkat çekti. beyaz eşya üretiminin, başarının ülkemizin sanayi potansiyelini ve rekabet gücünü ortaya koyan değerli bir gösterge olduğunu söyledi.

haber-sehitkamil.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu